Monday, February 27, 2017

Catatan umi

Aku seorg ibu yg mempunyai seorang anak gadis .Bagiku untuk menjadi seorang ibu bukannya mudah apatah lagi aku hanya memiliki seorang anak gadis yg meningkat remaja.Siang td aku membaca suratkhabar berkaitan pelajar perempuan berusia 15 tahun di tangkap di bilik hotel bersama dgn teman lelakinya berusia 17 tahun.Di usia yg bergitu mentah.Kemahuan untuk merasai belaian seorang lelaki seperti belaian ibubapa mybbkan remaja mengikut kata hati  tanpa mengetahui sedalamnya akibatnya kemudian hari.Terfikirnya aku sebagai seorang ibu,aku harus mendekati anak gadisku dengan berkongsi ilmu tentang kewanitaan.Apa itu sexsual dan bila waktunya .Aku tidak ingin menunding jari pada remaja yg terjebak dlm masaalah pergaulan bebas , bagi aku sebagai ibu ,ibubapa yg bersalah dalam mendidik anak terutama ketika anak itu menuju ke usia remaja.

1 comment:

  1. Bukan mudah nak jadi seorang ibu..kena ada ilmu dalam mendidik anak-anak ni

    ReplyDelete